Bij Huurteam Tilburg kun je terecht voor verschillende diensten, waaronder hulp bij procedures voor het verlagen van je huurprijs wanneer blijkt dat je meer betaalt dan volgens het puntensysteem is toegestaan, het constateren van gebreken aan het onderhoud van je woning, maar ook hulp bij procedures tot het verkrijgen van een eerlijke afrekening van je servicekosten en splitsen van je all-in prijs.
Via een machtiging kan Huurteam Tilburg de afgesproken diensten uitvoeren bij de Huurcommissie. Zelf hoef je hier niets voor te doen. Huurteam Tilburg houdt je op de hoogte van de voortgang van de procedures.
Bij de meeste procedures is het noodzakelijk (en wettelijk verplicht) dat de verhuurder op de hoogte wordt gesteld van de bevindingen van het Huurteam Tilburg. Afhankelijk van het type procedure, heeft de verhuurder drie weken tot twee maanden de tijd om op het voorstel of verzoek in te gaan. Doet hij dit niet? Dan wordt een verzoek ingediend bij de Huurcommissie. Deze brieven en contactmomenten worden door het Huurteam Tilburg geregeld. Dit hoef je als huurder niet zelf te doen. Daarnaast verzorgen wij ook de bemiddeling met verhuurder, zodat jij niet helemaal zelfstandig de discussie aan hoeft te gaan.